21 maart 2009

Op naar het zonnige Zuid-Afrika


Het is zover. We kunnen vertrekken naar het verre Zuid-Afrika.
Het zal een hele verandering zijn. Hier wordt het pas lente, ginder is de zomer net voorbij en is het de eerste dag van de herfst.

Ikzelf vertrek nu maandag 23/03 al naar Kaapstad waar ik toch iets van deze mooie stad wil opsnuiven. Daarna met de wagen naar Port Elizabeth via de "Garden Route".

Luc Vanmaele zal de reis net omgekeerd doen. Eerst de Ironman en dan pas de reis.

Voor mij is het mijn tweede Ironman na Klagenfurt 2008. Luc is al aan zijn 15e denk ik.
Het is een moeilijke winter geweest. Koud, guur,donker ... géén ideale training. De verwachtingen zijn dan ook niet zo hoog. Aankomen en genieten zal al voldoende zijn.
Een lichte blessure en wat vermoeidheidsziekte steken dan nog de kop uit.

Het wordt ook een weerzien met ex-clublid Mieke Dupont die er ook dit jaar bij zal zijn in Port Elizabeth.
Maar van de 8 belgen die er meedoen zal het vooral uitkijken zijn naar wat ze in de lokale media al "The Battle of the Flemish Lions" noemen.
Marino Vanhoenacker wil er al zijn Hawaï-ticket vastleggen, maar tweevoudig winnaar Gerrit Schellens zal hem het vuur aan de schenen leggen.

Vanuit Zuid-Afrika zal ik nog wel een berichje na laten hoe de sfeer en temperatuur hier is.
Op zondag 5 april kan je normaal gezien de wedstrijd live volgen op www.ironmanlive.com

Luc en ik hopen op jullie homesupport en zullen het beste ervan maken.
"May the force be with us" zoals dit ooit klonk.

Bernard Deleener.

Geen opmerkingen: