04 februari 2007

1/2 marathon Cadzand

Op zondag 4 februari liepen Mario en ikzelf onze eerste wedstrijd van het seizoen, de halve marathon van Cadzand. Na mijn lange duurloop van vrijdag (26 km) was ik eigenlijk niet van plan
om mee te doen tot Mario mij zaterdag opbelde. Ik was niet zeker of mijn benen reeds zouden gerecupereerd zijn en besloot de wedstrijd te lopen aan een tempo van 12km/h dus om rond de 1h45 toe te komen. Mario besloot om op hartslag te lopen ergens tussen de 155 en 160.
Het weer was prachtig met een rustige oostenwind (in de rug bij terugkeren!).
Tot aan ca 12 km, na de laatste zandstrook zat ik op schema, voelde mij zeer goed en heb dan maar het tempo beginnen verhogen. Tot mijn blijdschap kwam ik toe op 1h39'25", maw de benen waren al zeer goed gerecupereerd! Mario is alleszins ook in vorm, hij finischte in 1h30' !
Op naar de volgende tussenstop naar Rotterdam, de zwinstedeloop, waar ik wel goed wil presteren en hopelijk mijn besttijd van over 2 jaar (1h27') kan verbreken...

groetjes,

Danny

1 opmerking:

Fred zei

Het gaat nu al hard. Dat belooft voor dit jaar .......