05 februari 2007

27-ste Hivernales Watermaal-Bosvoorde

27-ste Hivernales Watermaal-Bosvoorde

Als jullie dachten dat Danny en Mario als eerste aan de start stonden van een wedstrijd, dan hebben jullie het verkeerd voor.
Drie TTK-er stonden aan de start voor de 27-ste editie van de Hivernales, een winterloop door het schitterende kader van het Zoniƫnwoud. Klokslag 10.30 u en dus een uurke vroeger dan beide concullega's vertrokken we met 1.998 anderen (bij wijze van spreken). Dries en Katelijne, beiden in volle voorbereiding voor de Marathon van Barcelona (4 maart e.k.) en ikke zomaar omdat ik er gewoon weer zin in had. De afstand bedroeg 19,2 km. Bij de start was het zoals altijd niet zo makkelijk om een goede tred te vinden. Ik kon Dries even bijhouden, maar eenmaal het dorp uit, sloeg zijn motor aan. Ik zag hem verdwijnen in het schilderachtige woud. Zelf kon ik me het tempo van 4'30" per km opleggen met redelijk hoge hartslag, permanent boven 160 en bij momenten op de hellingen waarop triathleten op kracht het verschil maken, tegen een hartslag van 180 bpm. Het was duidelijk een zwaar parcours met hellingen op en af, soms pittig, soms vals plat, asfalt, boswegen, keien, ...... maar na het verdwijnen van de nevel waren de weersomstandigheden perfect. Zelf loop ik niet graag lang, dus dan maar snel :-) Dries stond me aan de meet toe te schreeuwen. Samen moedigden we dan nog Katelijne aan. Ze had precies een wat mindere dag, haar gezicht sprak boekdelen. Zo leerde ik heel "kort", iets te kort onze nieuwe leden kennen. Afspraak voor een ruimere babbel zal voor later zijn. Komen doen die "babbels" zeker. Ze zijn gelukkig wel af en toe eens in het Leuvense en we hebben gemeenschappelijke vrienden.
Onze tijden : Dries 1:17:51, Frederik 1:26:46, Katelijne 1:38:34

Frederik

Geen opmerkingen: