28 mei 2010

regels en verbod bij zwemtrainingen

Alles wordt strenger en strenger.

Het is eind mei en we beginnen te zwemmen in open water.
Zoals al jaren wordt er gezwommen in de Damse Vaart ter hoogte van de brug in Oostkerke.

Onlangs werd één van onze leden na zijn zwembeurt aangesproken door 2 heren van de Provincie West-Vlaanderen.
"Zij wezen mij er op dat het niet toegestaan was te zwemmen in openbare wateren. Ze vroegen mijn identiteitskaart en hebben mij een gecontroleerde waarschuwing gegeven. Dwz dat ik geen boete krijg, maar bij een volgende overtreding zal een proces verbaal worden opgesteld.

Ik moet zeggen dat de heren nog vriendelijk waren. Zij drukten mij op hart dat ik een aanvraag moest doen bij de provincie om de toelating te krijgen om te zwemmen in de Damse vaart. En dat ik liefst zoveel mogelijk mensen oproep om hetzelfde te doen. Zo komt er misschien een regeling dat er een bepaalde periode in het jaar in een bepaald stuk wel gezwommen mag worden. Dus voor alle duidelijkheid, nu is iedereen die in de vaart komt zwemmen in overtreding!"
zei ons TTK-lid.

Voorts heeft men in het Noordzeezwembad in Blankenberge, waar TTK hun zwemtrainingen afwerken, onlangs de opmerking gegeven dat er niet mag gezwomen worden in een wetsuit. Als hygienische reden blijkbaar.

Ook een speedsuit, die geen wetsuit is maar een groter zwempak dat je boven je tripak draagt, mocht niet.

De clubs zullen toch eens een aanvraag indienen om dit wel te mogen doen in deze beide gevallen.

Geen opmerkingen: