17 mei 2010

Sofie Goos tweede in 1/2 van Barcelona

Sofie Goos eindigde in de Half Challenge Barcelona (1,9 km zwemmen, 90 km fietsen, 21 km lopen) na een spannend duel met de Finse Tiina Boman als tweede.

‘Voor de allereerste keer in volle zee zwemmen, was voor mij een echte uitdaging', aldus de Antwerpse.

‘Omdat ik een seconde te snel was gestart, kreeg ik meteen een straftijd van 15 seconden aangesmeerd bij de eerste wissel. Boman fietste niet zo snel, zodat ik haar vrij vlug kon inhalen.'

‘De afsluitende halve marathon was dan weer geen meevaller. Ik trainde de laatste maanden iets minder op het lopen en dat liet zich tijdens de wedstrijd gevoelen. Ik kon nog 80 meter voorsprong nemen, maar na tien kilometer werd ik weer door Boman bijgehaald. Op haar versnelling had ik dan geen antwoord meer.'

‘Ik zal de volgende weken meer aan mijn loopvermogen werken want tegen de Ironman van Antwerpen wil ik er helemaal staan.'

bron: Nieuwsblad

Geen opmerkingen: