18 juni 2009

Jeroen knap 19e in Hamme



Jeroen Verheye is knap 19e geworden in de kwarttriathlon in Hamme. De "Watermoleltriathlon".
Na veel blessureleed is er dus weer reden tot blijdschap voor onze TTK-triatleet en clubkampioen 2007.
Jeroen kon eindigen in een reuze tijd van 1:58:05

verslagje:

Het ijs is gebroken, na de teleurstelling van Leuven terug een zeer bevredigend resultaat in Hamme.
Na de twijfels en de positieproblemen en -pijnen in het fietsen was deze stayer een ideaal geschenk om het vertrouwen terug te winnen richting het zware duo Brugge/Eeklo. Met de fietsproblemen in het achterhoofd heb ik ook mijn wedstrijdindeling aangepast en met succes. Ipv het zwaartepunt traditioneel in het fietsen te leggen, fiets ik nu 10 hartslagen lager in de fietsproef om zodoende frisser aan het lopen te kunnen starten. Op die manier kan ik de goede loopvorm van dit jaar maximaal verzilveren, met weinig verval looponderdeel triathlon versus stratenloop . (voluit fietsen = 42'/38', 80% fietsen = 39'/38'). Deze formule zal ik alvast ook in Brugge gebruiken, ook al om minder gepijnigd en sneller door de grote massa volk te lopen geef ik toe.
Results over de 1350m zwemmen, 35km fietsen en 10km lopen :

19de overall H24 15 0:20:48 31 0:58:22 16 1:19:10 25 0:38:58 33 1:58:08


het zwemmen ging zeer vlot, het fietsen was vooral gevaarlijk (nat en bochtig) en het lopen terug vlot.


Jeroen Verheye.

1 opmerking:

jan zei

blij te horen dat alles in orde is Jeroen, proficiat!!